Acoustic Engineers

Billy Woodman perusti ATC vuonna 1974 valmistamaan custom elementtejä ammattiääniteollisuudelle. ATC huomattiin nopeasti heidän  12 tuuman PA75-314-elementin ansiosta joka pystyi kestämään enemmän tehoa ja tuottamaan vähemmän säröä korkeammalla äänenpainetasolla kuin mikään muu elementti markkinoilla.

Vuonna 1976 valmistettiin ensimmäisen kerran uraauurtava SM 75-150s soft dome -keskialueen elementti, tekninen taidonnäyte, jonka innovatiivinen ja korkealuokkainen suunnittelu tuotti tasaisemman peiton, leveämmän kaistanleveyden ja paljon vähemmän säröä kuin mitä uskottiin tuolloin mahdolliseksi. Se mullisti studiomonitoroinnin ja on sittemmin tunnustettu erinomaisena keskialueen elementtinä sekä koti- että ammattikäyttöön. Eksoottisia materiaaleja ja tarkkoja toleransseja hyödyntävä SM 75-150s:n uusin versio edustaa elementtiteknologian huippua. Se on kopioitu useasti mutta samaa laatua ei ole tavoitettu.

Seuraavalla vuosikymmenellä ATC kehitti täydellisiä kaiutinjärjestelmiä ja uusia versioita suuritehoisista PA-käyttöyksiköistä, joita monet johtavat valmistajat ja esiintyjät käyttivät OEM-muodossa – mm. Pink Floyd ja Supertramp olivat varhaisia ​​asiakkaita. Tänä aikana ATC tutki ja kehitti ensimmäiset aktiiviset järjestelmäelementit ja esitteli EC23 Active Crossoverin sisäänrakennetulla vaiheenkorjauksella. Danish Radion kanssa tehty sopimus aktiivisesta studiomonitorista tarjosi mahdollisuuden integroida uudet SCM50- ja SCM100-kaiuttimet Tri-amp-paketilla ja elektronisella jakosuotimella ja alan standardit SCM50A ja SCM100A syntyivät. Ensimmäiset luotettavat ja tarkat aktiiviset studiomonitorit. Jatkuvan kehitystyön ansiosta ne ovat edelleen yhtä suosittuja sekä ammatti- että hifi-sovelluksissa.

Näiden monitoreiden jälkeen ATC kehitti sarjan pienempiä ATC-kaiuttimia, SCM7 / 10 / 20. Saatavana sekä aktiivisena että passiivisena versiona, ne tarjosivat huippuluokan ATC-suorituskykyä ja luotettavuutta monille uusille asiakkaille.

1996 ATC esitteli ensimmäiset korkealuokkaiset erilliset SCA2 etuvahvistimen, SPA2-150 päätevahvistimen sekä hiukan myöhemmin SIA2-150 jotka tehtiin ATC:n tinkimättömän filosofian mukaisesti. Niiden tekniset suoritusarvot ovat edelleen parhaita saatavilla olevia. Uusimmissa versioissaan ne tarjoavat edelleen vertaansa vailla olevaa tarkkuutta ja suorituskykyä.

Samana vuonna Billy Woodman ja hänen tuotekehitysryhmänsä kehittivät innovatiivisen uuden elementtien topologian, joka on suunniteltu eliminoimaan magneettisen hystereesin vaikutukset merkittävänä säröjen lähteenä kaiutin elementeissä. ATC:n Super Linear (SL) elementit hyödyntävät uusia materiaaleja joiden ansiosta kolmannen harmonisen särö laskee 10-15 dB 100 Hz:n ja 3 kHz:n välillä. Epäilemättä merkittävin kehitys elementtien suunnittelussa viimeisten 15 vuoden aikana. Super Linear elementit osoittavat ATC:n sitoutumista äänenlaatuun. SL-elementtien tarkkuus pianon ja laulun toistossa on edelleen ainutlaatuinen.

ATC:n paneutuminen monikanavaiseen masterointiin sekä suoran yhteistyön ansiosta ammattiaudioalan johtavien toimijoiden, kuten Sony Musicin ja Telarcin, kanssa ATC:n tuotteita on asennettuna maailman arvostetuimmissa monikanavastudioissa ja -auditorioissa. Siellä missä tarvitaan parasta, löydät ATC:n.

Vieraile valmistajan sivustolla